Statistika a zkušenosti: Největší podíl žen zákaznic hlásí AAA Auto ze západu a středu Čech

15247

Přestože se často říká, že koupě auta je výlučně mužskou záležitostí, není to až tak zcela pravda. Jak se ukazuje ze statistiky společnosti AAA Auto, ženy kupují minimálně ojeté a zánovní vozy v celé jedné třetině. A v několika krajích, zejména pak na západě Čech, na Karlovarsku, Plzeňsku a ve středních Čechách společně s Prahou je to dokonce ještě víc.

Karlovarský kraj překvapivě slaví pomyslné vítězství týkající se prodejů ojetých automobilů ženám. Více než 30 % zákazníků AAA AUTO, kteří si zde za uplynulý rok koupili vůz, představovaly ženy. Třicetiprocentní hranici překonala již jen Praha a Plzeň. Na opačném konci tabulky čtrnácti českých krajů figurují kraje Jihomoravský, Pardubický a Vysočina. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo podle místa bydliště kupujících.

Oproti loňskému roku, kdy s přehledem obsadila první příčku Praha, letos zaznamenal nejvyšší prodeje ojetých vozů ženám Karlovarský kraj. Ty zde vloni tvořily 28,14 % zákazníků a držely 5. místo v celkovém žebříčku všech krajů. Letos však získalo Karlovarsko prvenství se suverénními 32,59 %. I přes zhruba půlprocentní růst z loňského prvního místa spadla právě Praha, kde prodeje něžnějšímu pohlaví činily 31,19 %. O jednu pozici si polepšila i plzeňská pobočka, která se s výrazným prodejním nárůstem 1,59 % vyhoupla na třetí příčku a s celkovým výsledkem 30,28 % uzavřela první trojici krajů, kterým se podařilo překonat třicetiprocentní hranici.

„Jak se ukázalo již v minulosti, ženy mají v současnosti na výběr auta velký vliv, a to i když nakupují spolu s partnerem. Nezajímá je už ovšem pouze barva a celkový vzhled. Zatímco pro muže představuje automobil spíše srdcovou záležitost, ženy v něm vidí praktického pomocníka pro všední den. Podíl žen mezi zákazníky pravidelně stoupá již několik let v řadě,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Z vlastností vozu pak třetina žen upřednostňuje praktičnost před komfortem a až třetí bezpečností. Naopak u dostupné výbavy automobilu považuje něžné pohlaví bezpečnost za nejdůležitější. Při nákupu vozu dávají ženy přednost zejména jeho praktické stránce a preferují menší kompaktní vozy s ladným a moderním vzhledem, jako jsou například Toyota Yaris, Opel Astra nebo Ford Fiesta. Zajímají se o průměrnou spotřebu, velikost kufru a užitečné funkce.