Nezaměstnanost v České republice roste, ovšem s tím i počet nabízených pracovních pozic. I když řada firem krachuje, jiné naopak rostou do nebes a prosperují. Jednou z druhých zmíněných je i firma Extéria, která aktuálně hledá například asistentku. Že vás právě tato pozice zaujala? Pojďme si prozradit, co je běžnou náplní asistentky v této či jiné společnosti.
Není to jen o administrativě
Řada lidí se domnívá, že asistentka je ve firmě ryze pro administrativní účely. Ale není tomu tak. Náplň práce této profese je také obsluhování kancelářské techniky, vytváření zápisů na poradách nebo zajišťování schůzek či objednávání a evidování kancelářských potřeb. Samozřejmostí je péče příchozí a odchozí firemní korespondence a komunikace se zákazníky nebo obchodními partnery.
Jinými slovy – i práce asistentky je velmi zajímavá a pestrá, i když se to na první pohled nezdá. Abyste se však o tuto pozici vůbec mohli ucházet, je důležité umět pracovat s textovými dokumenty a tabulkami. Ještě důležitější je umět řádně komunikovat, a to jak mluvenou, tak psanou formou.
Není to jako práce v call centru
V současné době je práce asistentky velmi často zaměňována s prací v call centru, ale najdou se zde jisté rozdíly. V obou případech však využívají obě profese aktuální call center trendy. Například se využívá takzvaná multichannel komunikace. Ke komunikaci s klienty nebo obchodními partnery se už dávno nevyužívá jenoom telefon, ale také sociální sítě, chatovací roboti nebo například e-maily.
Mezi další trendy, které se týkají i asistentek a nejen zmiňovaných call center, je také umělá inteligence, která je asistentkám k dispozici. S její pomocí lze efektivněji řešit problémy nebo potíže zákazníků či klientů, pokud by k nějakému přece jenom došlo. Umělé inteligence tak šetří čas i v tomto odvětví.